Morgonpuls - en succé!

Sedan vårterminen 2018 har vi pulsat varje dag, i ur och skur, sol och snö, inte en dag har vi missat! Inspirationen kom från Generation Pep och beslutet att införa daglig morgonpuls som en obligatorisk del av skoldagen var gemensamt för hela personalgruppen.

Forskning visar att rörelse och aktivitet främjar både koncentration och inlärning och visst har vi sett en skillnad på våra elever sedan vi startade upp morgonpulsen på UES. I takt med att morgonpulsen rotat sig som en del i skolans själ har de äldre eleverna på eget initiativ skapat morgonpuls-pass och bett att få leda morgonpulsen för sina medelever. Det är kvittot för att den inspiration som Generation Pep gav oss nu förs vidare till den yngre generationen, ett morgonpuls-pass i taget.